Gorące tematy: Wolni i Solidarni Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
21 postów 8081 komentarzy

Ultima Thule - Ultima Ratio

Ultima Thule - Janusz KorwinMikke ! Konrad Berkowicz ! Stanisław Michalkiewicz ! Nigel Farage ! WOLNY RYNEK ! WOLNA EUROPA !

Moje komentarze

  • @programista 20:10:31
    DOKŁADNIE TAK !!!

    Przyglądnijcie się polskiej WSI:

    Kiedyś ludzie tam całkowicie zależeli od siebie. Musieli sobie pomagać (dziś ja tobie, jutro ty mnie). Na przednówku oraz w trakcie zbiorów ta pomoc była szczególnie ważna. No i w przypadku różnych klęsk żywiołowych.

    Do tego dochodziła wspólna obrona przed obcymi, złodziejami, dziadami, bandami. Wspólnie broniono kobiet, dzieci.

    Wspólnota jednoczyła się też dzięki niezwykle ważnej wtedy roli kościoła.
    Było coś takiego, jak "zasady", "napiętnowanie", "ostracyzm". I to DZIAŁAŁO. Ludzie musieli jakoś ze wspólnotą współpracować. Było to coś NATURALNEGO.

    A teraz: każdy mieszka SAM DLA SIEBIE. Jedynie co ich łączy, to przypadkowe dzielenie podobnych współrzędnych geograficznych. Wysokie mury, płoty i całkowita wzajemna NIEZALEŻNOŚĆ EKONOMICZNA.

    Na WOLNYM RYNKU ludzie na WSI nie dostawali by pieniędzy od państwa, tylko pomagali by sobie wzajemnie. Mniej byłoby przestępców i chuliganów, bo to by się im po prostu nie kalkulowało.

    WOLNY RYNEK pozwoliłby tym ludziom wychowywać swoje dzieci zgodnie z lokalną tradycją, a więc wszystkie dobre cechy tej tradycji miałyby swoich kontynuatorów, a nie tak, jak dzisiaj: młodzi lewacy RZYGAJĄCY na swoich przodków, a łaszący się i śliniący na kolanach wobec swoich "guru" z Zachodu ...
    Wolny rynek teoria a praktyka
  • @Cezary Bialik 19:49:40
    I tu się MYLISZ !!!

    Popełniasz typowy błąd:

    - uznajesz, ze to co mamy teraz, to jest "Wolny Rynek", a tymczasem to co mamy teraz to jest BRAK WOLNEGO RYNKU i rządy KORPORACJI i SKORUMPOWANYCH PRZEZ NIE POLITYKÓW.

    - mylisz WOLNY RYNEK z anarchią

    Zauważ, że to teraz ZeSRE oraz nasze socjalistyczne państwo ATOMIZUJĄ społeczeństwo !!! Np. poprzez państwową edukację !!!

    My chcemy SPRYWATYZOWAĆ edukację przynajmniej w zakresie PROGRAMU !!!

    Czy prywatyzacja programu nauczania według ciebie byłaby czymś dobrym, czy czymś złym ?
    Wolny rynek teoria a praktyka
  • @kodemajster 17:00:56
    czyli rozumiem, że zamiast gospodarki WOLNORYNKOWEJ, wolisz gospodarkę SOCJALISTYCZNĄ, w której żadna prywatna firma nie istnieje ?
    Wolny rynek teoria a praktyka
  • BRAVO !!! DAŁEM 5 GWIAZDEK !!!!
    Albowiem większa jest radość w wolnorynkowym niebie z jednego nawróconego grzesznika, niż ze 100 sprawiedliwych !!!

    A teraz do rzeczy:

    1. Faktycznie, zwolennicy rozwiązań alternatywnych nie podają konkretów (nawet, gdy się im zadaje BARDZO konkretne pytania). Wynika to jednak z prostego faktu: te alternatywne rozwiązanie są ABSURDALNE, więc żadnego konkretnego rozwiązania podać nie mogą. Usłyszeć można jedynie BEŁKOT o tym, że nie ma być odsetek i że emisja rozproszona. Ale jak się zadaje pytanie: no dobrze, ale KTO i JAK będzie przydzielał tą rozproszoną emisję, to można usłyszeć, że się jest "żydłakiem" i że się "cuchnie czosnkiem lub gnojem" - to w zależności, czy odpowiedzi udziela Nikander czy Wojtas.

    Jednie Spirito Libero nie jest tak dosadny w swoich atakach, ale to wynika chyba po części z tego, że jest on trochę "Libero" (jest też co prawda "spirito", ale to opowieść na inną okazję ...).

    2. Jeżeli prezes firmy kupuje niesprzedawalny towar, to jest to problem właściciela, który takiego prezesa zatrudnił. Na drugi raz właściciel już takiego prezesa nie zatrudni. Dzięki temu, że firmy upadają, następuje szybka weryfikacja ludzi i zostają ci, którzy przysparzają społeczeństwu dobra.

    Brak kasy w firmy symbolizuje informację od społeczeństwa, że firma zajmuje aktywa, które są ŹLE ALOKOWANE. Dzięki bankructwu te aktywa znajdą się w rękach innych właścicieli i będzie jakaś szansa na ich lepsze zagospodarowanie.

    3. Przykłady podane przez ciebie pokazują nie wady "WOLNEGO RYNKU", lecz wady zarządzania zasobami.

    A WOLNY RYNEK jest potrzebny do tego, aby wiedzieć KIEDY zarządzanie jest złe.

    4. W tych przykładach widzisz wyraźne, ewidentne błędy. Ale w socjalizmie/interwencjonizmie nie o głupie kilka milionów kosztów chodzi, tylko o MILIARDY i MILIARDY !!!

    Bo w socjalizmie nie ma jak weryfikować złych ludzi. W WOLNYM RYNKU firma po prostu UPADA, gdy nie realizuje oczekiwań rynku.

    Czy chciałbyś takie upadające firmy ratować ?
    Wolny rynek teoria a praktyka
  • SPÓŁDZIELCZOŚĆ MUCH ...
    1. I co z tego, że Barcelona jest spółdzielnią ? Praktycznie każdy klub sportowy u swego zarania miał formę TOWARZYSTWA sportowego, czyli de facto SPÓŁDZIELNI. Ale z tego nie wynika dokładnie NIC ...

    2. Spółdzielnia to specyficzna forma własności, inna niż spółka. W spółce odchodzący wspólnik może odsprzedać swoją własność. W przypadku spółdzielni dysponowanie swoją własnością jest ograniczone. Jest to właściwie pewna forma KOMUNY.

    Dopóki taka spółdzielnia zrzesza kilka-kilkanaście lub maksymalnie kilkadziesiąt osób, to jest ok. Ale wraz ze wzrostem ilości członków spółdzielnia zamienia się w komunistycznego molocha, w którym władzę ma nieliczna, dobrze zorganizowana SITWA.

    3. Co do SKOKów, to ja od dawna uważałem, że to jest "bańka". Niedawno się to potwierdziło, gdyż nie tylko ogłoszono upadłość jakiegoś SKOKu, ale poinformowana o "dużej trosce organów nadzoru" nad całą ideą SKOKów.

    I nie może być inaczej, bo przecież SKOKi to nie "czarodziejska skrzynka produkująca złoto z powietrza", ale zwykła firma, która przyjmuje depozyty, a następnie udziela z nich kredyty.

    Jak łatwo się domyślić, nie każdy udzielony kredyt jest spłacany, a to oznacza, że mogą się pojawić problemy. I pojawiają się !

    SKOKi żerują na depozytach osób starszych, mających sentyment do przedwojennych SKOKów (Stefczyk !!!). Nie wiedzą niestety, że Stefczyk już nie żyje. Poza tym idea SKOKów już przed wojną miała znamiona piramidy finansowej i tylko wybuch wojny uniemożliwił sprawdzenie tych przesłanek.

    Ogólnie rzecz biorąc należy pamiętać, że nic nie ma za darmo i że jak oddamy pieniądze obcym ludziom, to oni w pierwszej kolejności poczują się właścicielami tych pieniędzy, a naszą prośbę o ich oddanie potraktują jako brzęczenie uprzykrzonej muchy ...
    Klub FC Barcelona jest spółdzielnią
  • @Max von Stirlitz 11:22:44
    Mimo wszystko wierzę w PIERWOTNĄ ideę tego portalu,. firmowaną jeszcze przez Tomka Parola, że NE miał być portalem SPOŁECZNYM, a nie OBŁĄKAŃCZO-NAWIEDZONYM ...

    I będę o to walczył, aż mnie stąd nie wywalą na zbitą mordę ...
    Czy ktoś w Redakcji NEONA ZWARIOWAŁ ???
  • @Kodiak 03:39:49
    Uważam, że działania Spirito to działania SZALEŃCA, który do spółki z Nikanderem, Wojtasem i paroma osobami zamienili portal o celach SPOŁECZNYCH w coś w rodzaju "zakonu religijnego".

    To oczywiście oznacza koniec tej idei i koniec tego portalu.

    Na szczęście dzisiaj portali jest coraz więcej (niezalezna.pl, mpolska24.pl itp.) oraz przede wszystkim facebook, o którym cokolwiek by nie mówić, to jednak jest najszybszym obecnie na świecie katalizatorem proliferacji idei.

    I tak dla porządku: jeżeli ktoś chciałby uznać mój tekst za niezgodny z Regulaminem ("atak na wizerunek Neon"), to od razu odpowiadam:

    Ja RATUJĘ wizerunek NEona, a Spirito, Wojtas i Nikander go NISZCZĄ ...

    A właściwie już zniszczyli.

    Jak się popatrzymy na SG, to praktycznie widzimy same anty-żydowskie, anty-amerykańskie teksty, często "metafizyczne" i pseudoreligijne.

    Tutaj normalny człowiek chcący coś dla Polski zrobić NIE MA CZEGO SZUKAĆ. Od razu jest nazwany Żydem, żydłakiem lub "koczownikiem" cuchnącym czosnkiem.

    Czy to jest normalne ? Czy to jakiś szpital psychiatryczny dla OBŁĄKANYCH ?

    Jest tzw. "efekt gotującej się żaby", że przez powolne podgrzewanie żaba się ugotuje, bo nie zauważy zmiany temperatury.

    Tak więc proponuję PROGRAM NAPRAWCZY, który przekieruje NEon z obszaru OBŁĄKANIA w obszar SPRAW SPOŁECZNYCH i o ODPOLITYCZNI.

    Odpolityczni w tym sensie, że oczywiście będą tutaj zwolennicy różnych partii, ale tematyka sporów międzypartyjnych nie zdominuje portalu.

    Wykluczamy jedynie partie antypolskie:
    PO, SLD, TR - to chyba oczywiste (PSL osobiście też bym wykluczył, ale nie będę się upierał). Zresztą i tak nikt z tych partii tu się nigdy nie pojawi.

    Tematy powinni obejmować sprawy SPOŁECZNE. Trzeba skończyć z bredniami o "imperialnej Polsce" (Wojtas).

    I musimy zacząć dyskutować na ARGUMENTY. Jak zadaję pytanie o to, JAKIE KRYTERIUM będzie przy przydzielaniu Kredytu Społecznego, to się na takie pytanie ODPOWIADA. A jak nie, to temat znika z SG.

    Portal nie może służyć propagowaniu JAWNEJ GŁUPOTY, jaką jest Kredyt Społeczny czy jakakolwiek "bankowość bezodsetkowa".

    Można i trzeba zmienić system finansowy Polski (i świata), ale akurat brednie o "bezodsetkowości" jedynie OŚMIESZAJĄ i KOMPROMITUJĄ całą ideę zmian.
    Czy ktoś w Redakcji NEONA ZWARIOWAŁ ???
  • @prawi co wiec 23:00:20
    też mnie przeraża to, co ci OBŁĄKAŃCY zrobili z tego portalu ...
    Żyd uderzył żyda w twarz
  • @Admin3 22:52:45
    nadal nie otrzymałem wyjaśnienia do tego artykułu:

    http://ultimathule.neon24.pl/post/111393,kredyt-spoleczny-czesci-1-10-komentarz-ultima-thule
    Czy ktoś w Redakcji NEONA ZWARIOWAŁ ???
  • @Jan Paweł 21:53:49
    No to zauważ, że w miastach też jest pełno mrowisk, na parkingach, placach zabaw, a czasami mrówki opanowują budynki i nie da się z nimi wygrać.

    To raczej słonie trzeba odgradzać od mrówek. Wielkie firmy wygrywają, bo dzięki interwencjonizmowi przekupują urzędników i utrudniają konkurowanie mniejszym (prawo ekologiczne, prawo pracy, sprawozdawczość, podatki itp.)
    Czy ktoś w Redakcji NEONA ZWARIOWAŁ ???
  • @Jan Paweł 21:20:55
    W Polsce jest INTERWENCJONIZM, KORPORACJONIZM, KEYNESIZM oraz zwykłe złodziejstwo.

    Wolny Rynek jest coraz bardziej ograniczany. Pojawiają się kolejne legislacje utrudniające działanie gospodarcze małym i średnim firmom ...

    Czy ja naprawdę muszę ci to wszystko tłumaczyć ???
    Czy ktoś w Redakcji NEONA ZWARIOWAŁ ???
  • @Jan Paweł 21:24:23
    no cholera - to przeczytaj sobie:

    http://ultimathule.neon24.pl/post/111393,kredyt-spoleczny-czesci-1-10-komentarz-ultima-thule
    Czy ktoś w Redakcji NEONA ZWARIOWAŁ ???
  • @Kodiak 21:26:12
    Tak, masz rację ... sposób popełnienia tego czynu bardzo zawęża krąg podejrzanych ...
    Czy ktoś w Redakcji NEONA ZWARIOWAŁ ???
  • @Jan Paweł 21:05:08
    Tak, Szczerbiec jest moim symbolem, bo JA stoję po stronie PRAWDY ...

    Czy ktoś, kto chce wprowadzić ustrój NISZCZĄCY polską gospodarkę ma prawo uważać się za patriotę ?

    Według mnie NIE !

    A dzięki WOLNEMU RYNKOWI Polska ma szansę stać się potęgą pod wieloma względami. Ale nie wtedy, gdy jak jad będą ludziom do głów sączone bzdury o architekturach finansowych, cywilizacjach, akademiach czy kredytach społecznych itp.
    Czy ktoś w Redakcji NEONA ZWARIOWAŁ ???
  • @Kodiak 21:01:58
    Ja nie złamałem ŻADNEGO punktu regulaminu.

    Oczywiście Redakcja ma prawo robić i tak CO CHCE.

    Ale jeżeli już usuwa mój artykuł, to admin powinien mnie poinformować o powodach.

    Ale i to nie jest obowiązkiem, w końcu to PRYWATNA firma.

    I w takiej sytuacji każdy powinien sobie z tego wyciągnąć wnioski ...

    Można powiedzieć blogerom "do widzenia", nawet pokasować ich wpisy, można wszystko. Jeżeli taki jest cel NE, to nie moja to sprawa.

    Ale dopóki mogę to robić, to będę tutaj wykazywał wszelkie przypadki OSZUSTW, KŁAMSTW i OBŁĄKANIA ...
    Czy ktoś w Redakcji NEONA ZWARIOWAŁ ???
  • @Jan Paweł 20:58:17
    no to zobaczymy. Ale zobacz, ile tam już jest artykułów. To nie jest normalne ...

    I najgorsze, że administracja milczy. Ja nie wiem, co się podziało z tym portalem ?
    Czy ktoś w Redakcji NEONA ZWARIOWAŁ ???
  • @Astra 20:22:37
    zobacz na dół SG - tam jest tzw. "ośla ławka" - po prostu BEZCZELNOŚĆ jakiegoś chama, któremu się wydaje, że może z ludźmi robić, co chce !

    Napisałem NORMALNY artykuł, dotyczący ważnego sporu toczonego na NE. Co oni sobie wyobrażają ???

    Jeżeli nie chcą, żebym tu pisał, niech mnie wykasują ! Jaki problem ?
    Czy ktoś w Redakcji NEONA ZWARIOWAŁ ???
  • MICHAELJOURNAL.ORG - czy to jest wydawnictwo katolickie ? Ktoś może wie ?
    nie udało mi się tego zweryfikować, a oni sami podają się za wydawnictwo katolickie. Chciałbym to zweryfikować ...
    KREDYT SPOŁECZNY - częsci 1-10 + komentarz ULTIMA THULE !!!
  • @programista 12:14:32
    "inflacja obciąża umowy o pracę" ...

    co w sumie nie musi być takie złe biorąc pod uwagę, że głównymi beneficjentami umów o pracę są urzędnicy, budżetówka i związkowcy ...
    Dlaczego jestem przeciwnikiem podatku pogłównego?
  • @AUTOR:
    OK, a w takim razie jaka jest twoja propozycja ?
    Dlaczego jestem przeciwnikiem podatku pogłównego?

MOJE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

ULUBIENI AUTORZY